Statystyki Instagram – jak skutecznie sprawdzić [PORADNIK]
Rozwój nowych technologii i Internetu sprawił, że współczesny marketing o wiele bardziej różni się od tego stosowanego jeszcze kilka lat wstecz. Sprawiło to, że konsumenci poszukują nieco innych treści i by sprostać tym wymaganiom przedsiębiorcy muszą się dostosować. Oczywiście duża konkurencja, to również konieczność wprowadzania nowych produktów do swojej firmy, jednak bez odpowiedniej sprzedaży i promocji nie przyniesie to pożądanego efektu. Kluczowe by to osiągnąć są social media i możliwości jakie dają. Posty na Instagramie czy Facebooku, krótkie filmy na Youtubie to jedne z najpotężniejszych narzędzi jakie obecnie daje cyfrowy świat i to one są gwarantem dotarcia do klientów. Oczywiście nie jest też tak, że wystarczy wrzucić kilka postów by osiągnąć sukces. Algorytmy wyszukujące to bardzo zaawansowane mechanizmy, które staranie filtrują treść, przez co wybicie się wymaga sporej pracy i zaangażowania.
O tym jak się do tego zabrać, o czym pamiętać oraz czego unikać, dowiesz się z tego artykułu. Przeprowadzimy cię przez świat Instagrama bez tajemnic, tłumacząc przy tym każdy mechanizm jego działania. Dzięki temu i Ty, będziesz mógł w szybki i prosty sposób stworzyć profil firmy na Instagramie oraz tworzyć i edytować publikowane treści. Wszystko to całkowicie za darmo.
Spis treści
Początek nie jest ważny, ale czy na pewno?
Instagram jako narzędzie promocji daje bardzo duże możliwości w tym, co robisz. Możesz tworzyć filmy, publikować zdjęcia czy opisy, posiadając przy tym nieograniczone możliwości edycji i modyfikacji. Ponadto na bieżąco masz kontakt ze swoimi klientami poprzez sekcje komentarzy czy prywatne wiadomości. W tym wszystkim kluczowe jest jednak, by na bieżąco monitorować to co dzieje się na naszym profilu i jaki odzew generują zamieszczane posty. W tym celu musimy uzyskać dostęp do systemu jakim są statystyki Instagram. Jest to narzędzie, które pokazuje jaki odzew generuje dany post oraz analizuje jakie elementy na to wpływają. Na tej podstawie mamy możliwość zmiany niektórych elementów w postach by generowały jeszcze więcej ruchu na stronie.
Jak uzyskać dostęp do statystyk na Instagramie.
Aby móc korzystać z systemów, które oferują twórcy i chcesz promować swoje produkty, musisz posiadać konto firmowe. Dla potencjalnych obserwujących nie różni się ono niczym w porównaniu z kontem osobistym, jednakże tobie, jako właścicielowi profilu daje o wiele więcej możliwości. Jako że konto firmowe jest nieco bogatszą, chodź dalej darmową do posiadania, wersją konta osobistego, posiada ono nieco więcej opcji niżeli tylko obserwacja statystyk. Dzięki niemu możesz bowiem promować swoje posty za realne środki, masz wgląd w to ile razy dany post został wyświetlony oraz jaka grupa odbiorców preferuje twoje treści. Wszystko są to bardzo cenne informacje z punktu widzenia marketingu, ponieważ to:
- odpowiedni rodzaj treści,
- właściwe hasztagi,
- częstotliwość tworzenia postów,
- dostosowanie do grupy wiekowej odbiorców,
- sposób przekazu,
wpływa na to jaki odzew osiągniemy.
Niesamowitą zaletą konta firmowego, jest również fakt, że możesz przejść na nie bezpośrednio z konta osobistego w dowolnym momencie i bez żadnych konsekwencji. Nie tracisz żadnych treści, które opublikowałeś wcześniej, a sama zmiana konta jest przy tym dziecinnie prosta.
Jak przejść z konta osobistego na firmowe w 5 minut?
Pokaże ci teraz jak w bardzo prosty i szybki sposób przełączyć konto na firmowe, a jedyne czego potrzebujesz to telefon i zalogowanie się na profil, który chcesz zmienić. Gdy to zrobisz, podążaj według instrukcji poniżej.
- Krokiem, który musisz teraz wykonać jest przejście do „Menu” aplikacji. Znajduje się ono w prawym górnym rogu twojego profilu.
- Następnie wybierasz opcje „Ustawienia”, które znajdują się na samym dole listy.
- Potem przechodzisz do zakładki „Konto”.
- Znajdziesz tam kilka opcji dotyczących zarządzania, jednakże w tym momencie interesuję cię zakładka „Przejdź na konto profesjonalne”.
- Po tej operacji, kreator pokaże ci jakie możliwości daje konto firmowe oraz zapyta o kontynuację.
- Po kliknięciu polecenia kontynuacji, zostaniesz poproszony o wybór kategorii dla twojego konta firmowego. Jest to bardzo ważny element, który determinuje późniejsze możliwości promocyjne konta. Nie musisz obawiać się o wymyślenie kategorii dla twojej firmy. Twórcy wprowadzili bowiem listy, z której jedyne co musisz zrobić to wybrać pasującą możliwość. Dzięki temu twoi obserwujący będą wiedzieli czym zajmuje się twoja firma i czego mogą się spodziewać po twoich postach. Dzięki temu działanie na Instagramie jest łatwiejsze, a użytkownicy mogą łatwiej znajdować konkretne treści.
Na zakończenie kreator poprosi cię o zaakceptowanie zmian i potwierdzenie poprawności wprowadzonych danych. Dodatkowo masz wtedy możliwość podania nowych danych do kontaktu oraz połączenia profilu na Instagramie z kontem na Facebooku.
To już wszystko. Od teraz wiesz już, jak zmienić konto prywatne na konto firmowe, a co za tym idzie jak zyskać wszystkie profity jakie się z tym wiążą.
Jak sprawdzić statystyki na Instagramie.
Gdy stworzyłeś konto firmowe i opublikowałeś na nim określone posty, na pewno chciałbyś sprawdzić wyniki jakie one generują. Pojawia się, więc pytanie jak to sprawdzić? Zanim przystąpisz do poszukiwania opcji statystyk powinieneś pamiętać o istotnej kwestii jaką jest dostęp mobilny. Instagram od samego początku w głównej mierze był przeznaczony dla urządzeń mobilnych i takie były jego założenia. Z tego powodu dostęp do statystyki na Instagramie jest ograniczony do urządzeń mobilnych i to na nich wszystkie elementy działają bez zarzutów. Oczywiście twórcy nie zapomnieli całkowicie o użytkownikach PC, ale o tym w dalszej części artykułu.
By sprawdzić dane, które cię tak bardzo interesują, twoja uwaga powinna być skupiona na dwóch zakładkach. Kluczowe są tutaj „Statystyki i Aktywność”, ponieważ to tam znajdują się wszystkie informacje o twoich działaniach na profilu. Znajdziesz tam bardzo pożądane informacje dotyczące odbiorców twoich treści oraz ilości reakcji i wyświetleń danego postu. Możesz dzięki temu dowiedzieć się jaki zasięg generuje dana publikacja od samego jej pojawienia się na stornie. Tak w celu wyjaśnienia, zasięg to liczba konta, na których wyświetlił się twój post. W praktyce oznacza to liczbę potencjalnych kupujących, którzy mogą być zainteresowani twoimi produktami.
Brak dyskryminacji na urządzeniach PC.
Twórcy Instagrama nie zapomnieli również o osobach, które na co dzień korzystają z komputera, by wrzucać treści i monitorować aktywność swoich obserwatorów. W tym celu powstały specjalne programy do wyświetlania tej zawartości, które po połączeniu z naszym kontem na portalu pobierają niezbędne dane i ukazują je w przejrzysty sposób. Drugą możliwością jaką proponują twórcy jest połączenie Instagrama z Facebookiem i wyświetlanie statystyk przy jego pomocy. Dzięki temu mamy dostęp do statystyk na profilu Facebooka, co jest równie łatwe i proste w obsłudze. Pozostawanie popularnym na rynku, to również obserwacja treści i produktów, które oferuje konkurencja. By więc dowiedzieć się jak sprawdzić czyjeś polubienia na Instagramie, jedyne co musisz zrobić, to znaleźć dedykowane narzędzie. Pozwala ono na podstawie nazwy lub adresu internetowego, zdobyć część informacji o generowanym ruchu. Uczysz się dzięki temu na błędach konkurencji i wykorzystywać atuty, o których inni zapomnieli. Pora więc byś dowiedział się jak wykorzystać zdobyte dane.
Statystyki Instagram – wskaźniki do śledzenia .
Gdy wiesz już jak sprawdzić aktywność na Instagramie twojej firmy, powinieneś dowiedzieć się, które wskaźniki są najważniejsze w celu rozwijania twojego profilu, a co za tym idzie zwiększania sprzedaży. Wskaźnikami, na których powinieneś się skupić są, więc :
- liczba obserwujących,
- wyświetlenia profilu,
- kliknięcia w witrynę,
- komentarze,
- polubienia,
- zasięgi,
- zapisania.
Oczywiście jest to zaledwie kilka wskaźników, które pokazują jak wypada twój profil na tle innych jednakże, stanowią one bardzo dobrą podstawę do działania.
Kluczowym elementem są tutaj zasięgi i wyświetlenia. Pokazują one jak wiele osób wyświetliło twoje posty i stanowi podstawę do analizy. Jeśli bowiem przyjmiemy, że twój post wygenerował 100000 wyświetleń, a to przełożyło się na około 1000 działań ze strony użytkowników, to można sądzić, że twoje treści nie przynoszą zamierzonych celów. Każdy post powinien generować komentarze, polubienia, wyświetlania naszego profilu czy przejścia na stronę w stosunku około 60% do zasięgów jakie posiada. Dzięki regularnej analizie liczby wyświetleń możesz sprawdzić wpływ nowych postów na odbiór twojego profilu.
Oprócz analizy wyświetleń i rekcji, ważne jest byś monitorował przedział wiekowy swoich odbiorców. Jeśli bowiem tworzysz treści, które z założenia mają docierać do młodzieży, to taka powinna być grupa osób, które najczęściej widzą i reagują na twoje posty. Jeśli jednak jest inaczej, oznacza to, że musisz coś zmienić w treściach, które publikujesz.
Obycie się z tym systemem zajmie ci oczywiście trochę czasu, jednakże gdy to osiągniesz tworzenie skutecznych postów, które podobają się użytkownikom nie będzie stanowić dla ciebie żadnego problemu.
Złota rada na zakończenie.
Marketing internetowy, to zagadnienia dość skomplikowane i zrozumienie tych mechanizmów wymaga poświecenia czasu, ale i działań praktycznych. Nie mniej jednak daję ci w zamian nieograniczone możliwości promocyjne, których wykorzystanie może dać ci bardzo duże profity. Jedyne o czym musisz pamiętać to dokładność i dostosowanie się do rynku. Pozwala to dotrzeć do dużej liczby odbiorców i zwiększyć sprzedaż.
Nie zapominaj, że tutaj cierpliwość jest bardzo ważna. Od razu nie osiągniesz oszałamiających wyników, jednak dzięki systematyczności coraz więcej osób dowie się o tobie i twojej firmie. Gwarantuje ci, że stosując się do tych rad i dbając o regularne monitorowanie aktywności już po pewnym czasie zobaczysz zmiany na swoim profilu.
Nie przejmuj się również bezpodstawną krytyką, na którą z pewnością trafisz nie raz czytając komentarze. Hejterzy są zmorą Internetu, a ich jedynym zajęciem jest krytyka innych.
Z drugiej natomiast strony nie omijaj konstruktywnej krytyki, gdzie klienci skarżą się, że coś trzeba poprawić. Odpowiadając na ich problemy, zyskasz w oczach społeczności i będziesz mógł liczyć na pozytywny odbiór tego, co robisz.
Mam nadzieję, że pomogłem ci zrozumieć jak działa Instagram i dzięki mnie, ty i twój pomysł na biznes osiągniecie sukces.