Promowanie Instagrama – Jak zdobyć followersów na Insta [PORADNIK]
Nie ma co się oszukiwać, media społecznościowe to jedna z najpopularniejszych form marketingu w internecie. W przypadku, gdy zdecydujemy się na rezygnację z takich serwisów, będziemy musieli liczyć się z tym, że nie dotrzemy do wielu potencjalnych klientów. Co warto wiedzieć na ten temat?
Spis treści
Jaki jest najpopularniejszy portal w social media?
Instagram to serwis społecznościowy, który pozwala milionom użytkowników na publikowanie każdego dnia zdjęć oraz filmów o wszechstronnej tematyce. Portal ten ma już 10 lat, gdyż swoją premierę miał w roku 2010, kiedy to został zaprezentowany, jaka aplikacja dostępna tylko i wyłącznie na telefony popularnej firmy Apple. Zanotowane wzrosty użytkowników były jednak ogromne, dlatego już dwa lata później osoby posiadające smartfony z Androidem również mogły korzystać z tego serwisu. Popularność portalu stale rosła, co nie umknęła właścicielom największym firm i to właśnie dlatego Instagram został przejęty przez popularnego Facebook za zawrotną kwotę miliarda dolarów. Najważniejszą cechą tego serwisu jest kształt treści, jakie są one w nim publikowane. Wyglądem mogą nam przypominać zdjęcia z popularnych niegdyś aparatów Polaroid, co jak się można domyślić, wygląda po prostu świetnie.
Co umożliwia nam Instagram?
Instagram za sprawą swojej prostej aplikacji, która dostępna jest praktycznie na wszystkie smartfony, pozwala nam na niezwykle łatwe dzielenie się zdjęciami. Publikacja takich treści zajmuje zaledwie kilka sekund, a zanim do niej dojdzie, będziemy w stanie sprawnie obrobić nasze dzieło za pomoc jednego z wielu filtrów, umieścić stosowny opis, czy też zastosować hashtagi, które znacznie ułatwią pozostałym użytkownikom znalezienie materiałów, jakie udostępniamy. Czym zatem jest Instagram? To bardzo łatwe narzędzie, dzięki któremu możemy dzielić się z pozostałymi swoimi zdjęciami, jak i nagraniami wideo. To jednak nie wszystko, portal ten pozwala nam na tworzenie swoistego rodzaju społeczności ze swoimi odbiorcami, co oczywiście można świetnie wykorzystać w sprawach biznesowych.
Dlaczego każdy z nas powinien zacząć swoją przygodą z social media właśnie do Instagrama?
Instagram może pochwalić się konkretnymi statystykami, które jasno potwierdzają to, że w jego wypadku proceny zaangażowania użytkowników aplikacji jest o wiele większy niż w przypadku pozostałych portali społecznościowych. Jak wielki jest ten wskaźnik? Przekracza on 4 procent, co mówi nam, że zaangażowanie korzystających z serwisu osób jest około 58 razy większe niż w przypadku Facebook i 120 razy większe niż na Twitterze. Każdego dnia Instagram odwiedza pół miliarda osób, a w skali miesiąca liczba ta wzrasta do okrągłego miliarda. Jak zatem widać, Instagram to niezwykłe narzędzie do marketingowej komunikacji, dlatego warto z niego skorzystać w formie darmowej reklamy dla naszej prywatnej działalności.
Na jakiej zasadzie działa algorytm Instagrama?
Na samym starcie musimy zaznaczyć, że twórcy serwisu Instagram nigdy nie zdradzili algorytmu, jakim się posługują. Mimo tego w roku 2018 zaprezentowali oni założenia, na których się on opiera, dzięki czemu przedstawili, na jakie aspekty należy zwrócić uwagę, aby zyskiwać coraz to większą liczbę followersów. Jak to wygląda? Sama aplikacja bazuje oczywiście głównie na samej aktywności danego użytkownika. Algorytm zatem promuje treści, które są niezwykle zbliżone do tego, czym właściciel konkretnego konta może się po prostu zainteresować. Co więcej, nie mówimy tylko i wyłącznie o obserwowanie konta. Na wyświetlenie różnych treści wpływają wszelkie interakcje, jakie zachodzą z ludźmi, których wcale nie śledzimy. Od czego zależne jest to, co się nam wyświetli?
- Aktualność. Faworyzowane są te posty, które zostały dodane najwcześniej oraz ich popularność;
- Zainteresowania. Poprzednia aktywność użytkownika wpływa na wyświetlane później posty;
- Relacja. Znacznie szybciej ujrzymy treści od osób, z którymi wchodziliśmy w jakiekolwiek interakcje.
Nie bez znaczenia jest również czas, częstotliwość oraz liczba obserwowanych. Feed, znajdujący się na samej górze zawsze przedstawi nam to, co albo jest według algorytmu najbardziej interesujące, albo popularne.
Promowanie Instagrama – jak zwiększyć zasięgi?
Największym ograniczeniem algorytmu, jakim posługuje się Instagram, jest to, że zakłada on, że ludzie korzystający z konta firmowego są w stanie samodzielnie zapłacić za reklamę, czym odpłatnie doprowadzą do ruchu na swoim profilu. Jak zdobyć followersów na Instagramie bez opłat?
- Hashtagi. W przypadku, gdy dobrze je zastosujemy, będziemy w stanie stworzyć świetną reklamę naszego postu. Nie możemy jednak nie wspomnieć o tym, że muszą być one zgodne z tematyką danej grafiki, czy też zdjęcia. Równie istotna jest ich ilość, która powinna zostać zawarta w przedziale od 12 do 18. Należy również unikać wykorzystywania zablokowanych hashtagów, dlatego warto korzystać z aplikacji o nazwie HasztagBan. Bardzo przydatny okazuje się program Photerloo, który podpowie nam, z jakich hashtagów warto korzystać;
- Interakcje. Niezwykle dużą rolę w promowaniu na Instagramie odgrywa nasze udzielanie się na pozostałych profilach śledzących nas osób. W związku z tym, zanim dodamy materiał na swoje konto, warto polubić lub też skomentować zdjęcia kont, których obserwujemy.
Jak zdobyć followersów na Instagramie?
Tworzenie profilu
Pierwszą decyzją, jaką będziemy musieli podjąć, jest zdecydowanie, czy nasz profil będzie firmowy, czy prywatny. W przypadku, gdy wybierzemy pierwsze rozwiązanie, konieczne będzie połączenie go z naszym kontem na Facebooku. Dzięki takiemu działaniu możliwe będzie wybrania konkretnej branży naszej działalności, a także wypełnienie wszelkich danych kontaktowych. Poza tym biznesowy profil pozwala na swobodny dostęp do statystyk, a także kreowanie postów sponsorowanych. Kolejnym krokiem jest wybranie zdjęcia profilowego. Powinno ono się wyróżniać, dlatego warto postawić na charakterystyczny obrazek, czy też nasze logo. Następnie przechodzimy do opisu, który powinien być unikalny. Surowo zabronione jest kopiowanie go z innych profili, czy też stron internetowych. Poza samym opisem konieczne będzie również umieszczenie linku do naszej własnej strony internetowej.
Bardzo ważną rzeczą w czasie tworzenia profilu, jest wybór nazwy konta. Może być dwuczłonowa lub dłuższa, dlatego warto zwrócić uwagę to, aby każdy człon zapisany został wielką literą. Taki zapis wygląda po prostu bardzo dobrze i jest znacznie czytelniejszy dla użytkownika niż klasyczne rozwiązania. W przypadku, gdy zamierzamy promować naszą markę, warto użyć jej nazwy. Błędem nie będzie jednak wybranie innej nazwy, która okaże się chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Kiedy już to zrobimy, będziemy mogli przejść do publikowania zdjęć. Na samym starcie warto dodać kilka fotografii, gdyż pojedyncze grafiki nie zachęcą zbyt wiele osób do śledzenia naszego konta.
Jak zaistnieć na Instagramie? – promowanie profilu
Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak zdobyć obserwujących na Instagramie. Bardzo ważne jest to, aby nasi odbiorcy dowiedzieli się o naszym koncie, a także jego nazwie. W związku z tym warto poinformować ich o tym za pomocą innych kanałów. W jaki sposób? Rozwiązań jest wiele, możemy dodać link do naszego Instagrama na naszym Facebooku, Twitterze, Google Plus, stronie internetowej, czy też wielu innych serwisach. Takie działanie sprawi, że spora część użytkowników, którzy śledzą nas na innych profilach, otrzyma specjalny newsletter, co możliwe, że będzie skutkowało zaobserwowanie naszego profilu. Równie dobrym sposobem na promowanie profilu jest publikacja tych zdjęć na swojej stronie internetowej, które już znajdują się na naszym Instagramie. Połączenie serwisu z własną witryną to naprawdę nic trudnego, dlatego warto się tym zainteresować.
Promowanie Instagrama, czyli strategia publikacji materiałów
Jak widać, odpowiedź na pytanie, jak promować się na Instagramie, jest naprawdę złożona, jednak niezwykle ważną kwestią z pewnością jest dobra strategia oraz systematyczne stosowanie się do niej. W przypadku, gdy będziemy to robili, wkrótce nasze konto stanie się naprawdę popularne. Interesująca tematyka oraz dobra jakość zdjęć to coś, co bezpośrednie wpłynie na naszą liczbę obserwatorów. Materiały należy udostępniać regularnie, a także angażować się w treści, jakie dodają nasi obserwujący. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?
Jak wypromować Instagram za pomocą strategii marketingowej?
Jak już wyżej wspomnieliśmy strategia marketingowa to coś, co jest absolutnie niezbędne w czasie promowania swojego Instagrama. O czym warto pamiętać?
- Zdjęcia. Mimo tego, że Instagram pozwala nam na udostępnianie materiałów wideo, to użytkownicy znacznie bardziej przepadają za zdjęciami. Najpopularniejsze konta to właśnie na nich się skupiają, dlatego warto pójść właśnie tą drogą. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy zupełnie zrezygnować z filmów. Raz na jakiś czas warto taki opublikować, co pozytywnie wpłynie na nasze konto;
- Publikacja w środy i piątki. Według analiz wielu firm najlepszym czasem na udostępnianie materiałów jest środa oraz piątek o godzinie 11 rano. Dzieje się tak dlatego, że to w te dni tygodnia użytkownicy są najaktywniejsi, dlatego warto to wykorzystać;
- Filtry. W przypadku, gdy nie dysponujemy profesjonalnym sprzętem oraz odpowiednimi umiejętnościami, warto wykorzystywać dostępne w aplikacji filtry. Instagram oferuje nam ich naprawdę wiele, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby za ich pomocą upiększyć nasze zdjęcia;
- Hashtagi. Wraz ze wzrostem liczby hashtagów zwiększa się szansa na to, że dotrzemy do dużej grupy odbiorców. Takie działanie sprawia, że ruch na naszym profilu jest znacznie większy, a przecież o to właśnie nam chodzi;
- Styl wizualny. Warto zadbać o to, aby nasz profil był przyjemny w odbiorze oraz przejrzysty. W przeciwnym razie stracimy wiele klientów, a tego nie chce nikt z nas.
Jak widać, promowanie własnego profilu na Instagramie to naprawdę trudne zadanie. Przy odpowiednim zaangażowaniu jednak każdy sobie z tym poradzi i zyska swoich odbiorców.
Pingback:Jak dostosować stronę eksploracji na Instagramie? – pks.lomza.pl