Fejm na Instagramie dla początkujących
Instagram jest narzędziem, które daje nam bardzo wiele możliwości – nie tylko jako portal rozrywkowy, ale również jako narzędzie pozwalające nam prowadzić karierę. Coraz więcej użytkowników korzysta z tego właśnie portalu społecznościowego, coraz więcej próbuje również swoich sił w zostaniu jego gwiazdą – mało komu się to jednak udaje. Co sprawia, że niektórzy tak dobrze wybijają się na Instagramie? Jak samemu zyskać szansę na sławę? Zainteresowanych zapraszamy do lektury naszego tekstu.
Spis treści
Jak zostać sławą Instagrama?
Zdobycie sławy na Instagramie nie jest wcale łatwe, podobnie jak na pozostałych portalach społecznościowych (Youtube, Tik-Tok itp.). Z serwisu tego korzysta bowiem codziennie kilkanaście milionów użytkowników – a zaledwie ułamkowi procenta z nich udaje się tworzyć treści, które trafiają do szerokiego grona odbiorców. Zastanawiając się, jak wybić się na instagramie dobrze jest zainspirować się osobami, którym już się ta sztuka udała.
Oczywiście, pierwszą rzeczą, jaką musimy zrobić, jest wybranie dla siebie niszy, czyli kategorii, w ramach której tworzyć będziemy treść. Pragniemy zaznaczyć w tym miejscu, że droga do sławy nie zawsze wiedzie utartymi ścieżkami. Tematyką taką jak moda czy fitness zajmuje się już sporo influencerów – a to oznacza, ze trudniej będzie nam się wybić. Być może zatem warto dokładniej rozważyć również inne, teoretycznie mniej popularne opcje?
Następnie skupmy się na osobach tworzących treści podobne do tych, jakie planujemy tworzyć my. przeanalizujmy to, jak przebiegała ich dotychczasowa kariera i odpowiedzmy na kilka podstawowych pytań:
- jak przebiegała ich droga do sukcesu i od czego zaczynały?
- Jakie wymagania musimy jeszcze spełnić, by nasza treść była na podobnym poziomie, co treść oferowana przez sławy Instagrama na początku ich kariery?
- Jaki jest ich kontakt z widzami?
- Które błędy są najczęstsze wśród początkujących osób zastanawiających się, jak zostać fejmem?
Początki bywają trudne
Pamiętajmy, że w świecie mediów społecznościowych nie ma takiej osoby, która doszła by do czegoś z niczego. Każdy musiał kiedyś zacząć swoją przygodę z Instagramem zupełnie od podstaw – dokładnie tak, jak my teraz. Nie stresujmy się więc i nie frustrujmy, jeśli z początku nie będzie nam się wiodło. Pamiętajmy bowiem, że każda działalność, zanim zacznie przynosić zyski, musi najpierw wyrobić sobie poważanie u klienta – w tym przypadku u obserwujących. Nasze grono obserwujących początkowo będzie bardzo wąskie i prawdopodobnie ograniczało się do znajomych i ich znajomych – lecz absolutnie nie powinniśmy tracić zapału.
KUP LAJKI INSTAGRAM – zaufany sklep
Każdy człowiek świadomy tego, jak wybić się na IG wie bowiem jedno – od czegoś trzeba zacząć. Nawet najskromniejsza, acz lojalna stała publika jest już krokiem w odpowiednią stronę. O czym pamiętać i jakich tipów należy przestrzegać na początku naszej Insta-kariery?
- Pasja nie wystarczy – wybierając tematykę, na której chcemy skupić się w naszych postach na IG upewnijmy się, że naprawdę znamy się na rzeczy. Nikt bowiem nie chce czytać wpisów totalnego laika uważającego się za eksperta. Szybciej, niż nam się to wydaje zostaniemy przejrzeni, a do tego z automatu stworzymy sobie bardzo negatywną reklamę.
- Nasza praca nie będzie skupiała się tylko na obsłudze Instagrama – jako platforma służąca przede wszystkim do publikacji zdjęć, IG wymaga od nas umiejętności obsługi pewnych narzędzi, jeśli mamy z niego korzystać profesjonalnie. Mowa tu przede wszystkim o programach do obróbki, retuszowania i zarządzania zdjęciami właśnie. Jeśli chcemy tworzyć wartościowy, elegancko prezentujący się content, powinniśmy nabyć umiejętność podstawowej obsługi takich programów przed rozpoczęciem działalności
- Nasz content MUSI być unikatowy – wszelkie treści i zdjęcia, jakie wrzucimy na nasz profil w serwisie IG muszą należeć do nas. Plagiat jest absolutnie niedopuszczalny. Pomijając już fakt, że raczej nie przyciągniemy w ten sposób ludzi, to jest to nic innego jak kradzież – za którą może nas spotkać surowa kara.
Dobry content broni się sam
Znalezienie i przyciągnięcie użytkowników na nasz profil na Instagramie to prostsza część procesu. O wiele trudniejsze jest bowiem utrzymanie stałej widowni. Jest to również kluczowa kwestia, jeśli mamy znaleźć sposób na to, jak być fejmem. Nie możemy przestać przyciągać nowej widowni, oferując jej atrakcyjną treść, ale równocześnie pamiętać musimy o stałych użytkownikach, obserwujących nas już od dłuższego czasu – im z kolei obecność ciągle tego samego contentu na naszym profilu może się nudzić. Jak tego uniknąć?
KUP INSTAGRAM FOLLOWERS – zaufany sklep
Odpowiedź jest prosta – twórzmy jakościowy content, który chce się obserwować. Choć brzmi to jak rada typu „jeśli chcesz być zdrowy, to nie choruj”, to jest to w zasadzie jedyna rada, jaką można tu udzielić. Po prostu – content, jaki tworzymy nie może być powtarzalny, musi być atrakcyjny zarówno od strony wizualnej, jak i merytorycznej. Nie twórzmy X postów pod rząd o jednej i tej samej tematyce – wybierając specjalizację, jaką będziemy się zajmować zróbmy to tak, by w jej obrębie znajdowało się wiele tematów. Pamiętajmy, że choć teoretycznie fundamentem tej platformy są zdjęcia, opisy potrafią być równie ważne. Natomiast język, jakim napisane będą nasze posty na Instagramie powinien być dostosowany do odbiorcy. Jednym z najprostszych sposobów na to, jak się wybić na Instagramie to tworzenie treści przeznaczonej dla szerokiego grona odbiorców. Piszmy więc językiem zrozumiałym i przyjemnym w czytaniu. Treść naszego konta na IG musi być łatwa do przyswojenia, aby mogła stać się popularna.
Kontakt z obserwującymi to absolutna podstawa
Tworzenie treści na Instagramie, czy jakiejkolwiek innej platformie społecznościowej wymaga od nas umiejętności dobrego kontaktu z drugim człowiekiem – przynajmniej przez internet. Reagujmy więc na komentarze naszych odbiorców, zadawajmy im pytania, od czasu do czasu wdawajmy się w dyskusję. Pokaże im to, że zależy nam na ich opinii, a także na tym, by zostali z nami na dłużej. Dzięki tej prostej taktyce nasza widownia poczuje się doceniona, a my zyskamy wielu fanów, którzy zostaną z nami na dłużej.
Z drugiej jednak strony – nikt nie lubi czuć się ignorowany. Obserwujący nasz profil zostawiając nam serduszka, komentarze, czy innego rodzaju feedback poświęcają na to swój wolny czas. Na pewno chcieliby więc być świadomi tego, że ich opinie do nas trafiają. Jeśli przestaniemy reagować na opinie użytkowników, wchodzić z nimi w interakcje, oni bardzo szybko znudzą się naszym contentem i znajdą profil o podobnej treści. Ignorowanie feedbacku użytkowników, nawet, jeśli wydaje nam się niesprawiedliwie negatywny, jest jedną z najgorszych rzeczy, jaką możemy zrobić, jeśli naprawdę zastanawiamy się, jak wybić się na IG.
Wykorzystujmy możliwości samego Instagrama
Jednym z najprostszych narzędzi, jakie daje nam omawiany portal społecznościowy są hashtagi. Pozwalają one na szybkie i skuteczne oznakowanie naszych postów kilkoma słowami kluczowymi, dzięki czemu nasz content zostanie zgrupowany w odpowiednich kategoriach. Potencjalnych hashtagów jest kilkaset tysięcy, a dodatkowo w każdej chwili możemy stworzyć własny. Robiąc to w prawidłowy sposób zwiększymy szansę, że nasz post zostanie wyświetlony użytkownikom poszukującym informacji na ten konkretny, wybrany przez nas temat. temat. Osoby, które korzystają z IG nie tylko sporadycznie, ale i szukają metody na to, jak zostać fejmem powinny przykładać wielką uwagę do prawidłowego wykorzystywania hashtagów właśnie.
A jak prawidłowo otagować zdjęcie czy post na naszym profilu? Jest to bardzo proste – po prostu opisujemy je odpowiednimi słowami, poprzedzając słowa te znacznikiem #. Oczywiście, jak już wcześniej wspominaliśmy, aby były skuteczne, tagi muszą być dobrane prawidłowo. Mówiąc dobitnie i obrazowo, trikiem na to, jak się wybić na Instagramie NIE JEST dodanie zdjęcia kuchni i otagowanie go jako #Przyroda tylko dlatego, że nasze meble wykonane są z drewna, a w kącie dla dekoracji stoi paprotka. Działanie takie odniesie skrajnie odwrotny sukces, a my zostaniemy uznani za profil jednocześnie szukający atencji i nie wart uwagi. Jedynie tagując posty w odpowiedni sposób mamy szansę na przyciągnięcie uwagi osób zainteresowanych ich tematyką. Przykładowo:
- zdjęcie psa otagować możemy jako #zwierzę, #pupil #pet i podobne terminy
- zdjęcie zachodu słońca tagujemy np. #natura #sunset czy #weather
- zdjęcie małego dziecka tagujemy jako np. #baby #maluch itp.
Pamiętajmy po prostu, by treść tagów zgadzała się z informacjami przedstawionymi w poście.
„Gdzie” to jedna z kluczowych informacji
Prócz standardowych tagów, służących użytkownikom Instagrama do szybkiego odnajdywania zdjęć o konkretnej tematyce, skorzystać możemy również z tak zwanych geotagów. Geotagi, czyli tagi geograficzne to nic innego, jak oznaczenie miejsca, w którym wykonaliśmy dane zdjęcie. Nadać tag geograficzny możemy każdej fotografii i każdemu postowi, jaki wrzucimy na Instagrama. Kluczowe w tym, jak wybić się na IG jest odpowiednie zastosowanie geotagów, zwłaszcza wtedy, gdy prowadzimy profil promocyjny konkretnego miejsca, podróżniczy lub o pokrewnej tematyce.
Podobnie, jak w przypadku zwykłych tagów, również te geograficzne mają swoja określona funkcję. O ile bowiem tradycyjne tagi grupują bowiem posty użytkowników Instagrama według określonej kategorii o tyle geotagi robią to na podstawie lokalizacji. Pełnią one funkcję informacyjną dla osób, które szukają łatwego i prostego dostępu do informacji o określonym miejscu, lub miejscach znajdujących się w okolicy. Wypromować w ten sposób możemy nie tylko siebie samych, ale również miejscowość lub konkretną lokalizację – co z kolei może być dla nas źródłem dodatkowego zarobku.
Insta stories to rzecz, o której warto pamiętać
Jedną z najbardziej charakterystycznych cech omawianego serwisu społecznościowego jest implementacja tzw. Insta stories – zdjęć lub krótkich filmików, które dostępne będą tylko dla zarejestrowanych użytkowników, równo przez 24 godziny. Choć na papierze idea ta może być dość kontrowersyjna, użytkownicy Instagrama chętnie z niej korzystają – być może nawet chętniej, niż z możliwości wrzucenia klasycznej fotki na serwery platformy. O Insta Stories nie wolno nam zapominać, gdy zastanawiamy się, jak być fejmem na Instagramie
Jak bowiem pokazuje przykład popularnych insta-celebrytów te krótkie historyjki to nie tylko świetna zabawa, ale i również doskonały sposób na kontakt z obserwującymi. W przeciwieństwie bowiem do komentarze pod postem Insta Stories pozwolą nam na wysłanie wiadomości do jednej, konkretnej osoby. Wiadomości, o której nikt inny się nie dowie. Jak już wcześniej wspominaliśmy – poprawny kontakt z obserwującymi nas osobami jest niezbędny, by nasze konto na Instagramie mogło odnieść sukces. Kontakt bezpośredni z obserwującym nasz użytkownikiem jest o wiele bardziej wartościowy, niż zwykła odpowiedź w komentarzu. Przede wszystkim bowiem osoba taka poczuje się doceniona, szczególnie wtedy, gdy mamy już pewną renomę, a nasz profil na dłużej zapadnie jej w pamięć. Jakie zatem są zalety Insta Stories?
- Szybki kontakt z obserwującymi
- Możliwość bardziej bezpośredniej reakcji i interakcji z fanami
- Możliwość organizowania ciekawych akcji (np. ankiet)
- Ciekawa forma komunikacji, zyskująca z każdym rokiem coraz więcej zwolenników.
Oczywiście, zalet tych jest znacznie więcej. Zachęcamy do samodzielnego odkrywania Insta Stories. Szybko zrozumiemy prostotę, jaka kryje się za tym pozornie przecież niecodziennym rozwiązaniem.
Podsumowanie
Zdobycie i utrzymanie popularności na Instagramie jest zadaniem wymagającym, ale nie niemożliwym. Potrzeba jedynie odrobiny chęci i samozaparcia, a także odporności na negatywną krytykę (rzecz jasna nie mowa tu o hejcie). Każdy, nawet najbardziej znany celebryta internetowy zaczynał kiedyś od zera i z pewnością również zadawał sobie pytania typu „czy na pewno mi się to uda?” Nie jesteśmy w stanie udzielić stu procentowo pewnej odpowiedzi na to pytanie. Jesteśmy jednak przekonani, że osoby sumiennie stosujące się do opisanych przez nas rad mają znacznie większe szanse na powodzenie, niż te, które tego nie czynią.