10 pomysłów na ciekawe instastories na Instagramie!
10 pomysłów na ciekawe instastories na Instagramie!
Jedną z najbardziej angażujących i popularnych funkcji na Instagramie jest niewątpliwie możliwość tworzenia tak zwanych instastories. Jest to znakomite miejsce do publikacji zdjęć, które normalnie nie trafiłyby na naszą główną tablicę. Widoczność stories przez 24 godziny pozwala zainteresować odbiorców i pokazać przebieg naszego dnia. Chcesz publikować relacje, ale brakuje Ci pomysłów? W tym artykule znajdziesz ich aż 10, pomogą one zmienić twojego Instagrama na lepsze i zaintrygować twoich obserwujących!
Spis treści
ANKIETY
Nie ma nic bardziej angażującego odbiorców niż możliwość wyrażenia własnej opinii na jakiś temat. Głosowanie wymaga, żeby odbiorca zatrzymał się na naszym stories, zastanowił i wyraził swoje zdanie – w ten sposób również możemy poznać opinie na dany temat. Ten pomysł jest bardzo uniwersalny, nie ma znaczenia jakiego rodzaju treści publikujesz. Wykonanie tego rodzaju posta jest banalnie proste i nie zajmuje wiele czasu. Jak się za to zabrać? Zróbmy taką ankietę wspólnie, krok po kroku.
- Wchodzimy na Instagrama i klikamy opcję ,,twoja relacja’’. Jeżeli jakaś relacja już istnieje to należy przytrzymać kółko aktywności i wybrać ,,dodaj do relacji’’.
- W przypadku kiedy chcemy dodać więcej niż jedno zdjęcie na jednym ekranie należy kliknąć opcję ,,układ’’ u lewej krawędzi ekranu i zaznaczyć interesujący nas podział linii siatki.
- Z galerii, opcja w lewym dolnym rogu ekranu, wybieramy zdjęcia, które chcemy aby znalazły się w relacji. Zatwierdzamy je.
- Nasze zdjęcia są już na miejscu, pozostaje dodać ankietę. Wybieramy ją z folderu naklejek, menu u góry ekranu.
- Uzupełniamy treść ankiety, dodajemy pytanie oraz dwa warianty odpowiedzi.
- Dodajemy do relacji wybierając ,,twoje relacje’’ w lewym dolnym rogu ekranu.
Dodatkowo zabawa napisami i kolorami może przynieść bardzo zadowalające efekty, jeśli jesteście ciekawi propozycji takich postów, zajrzyjcie do filmiku poniżej. Może coś przypadnie wam do gustu.
QUIZ
Dzięki quizom możemy sprawdzić wiedzę obserwujących na dany temat. Jeśli twój Instagram jest ukierunkowany na działalność gospodarczą to możesz sprawdzić wiedzę na tematy związane z twoimi produktami i usługami. Natomiast jeśli szukasz czegoś, żeby zaskoczyć swoich fanów lub znajomych, to również jest to opcja dla ciebie. Na koniec pozostaje nam sprawdzić jak odpowiadali nasi obserwujący. Ten filmik w formie poradnika zademonstruje w jaki sposób się zabrać za zrobienie quizu, nic trudnego.
KORZYSTAJ Z NAKLEJEK
Wybór dodatków jest ogromny, każdy znajdzie coś dla siebie. Warto jednak skupić się na takich naklejkach jak: lokalizacja, hashtag czy gifach. Cała masa osób jednak przesadza z ilością ,,bonusów’’. Skup się na kilku, najlepszych twoim zdaniem, naklejkach i używaj ich od czasu do czasu. Wybór jest tak szeroki, że nie zaszkodzi co jakiś czas zmieniać naszej puli dodatków. Nie dodawaj jednak wszystkiego na raz, takie posty wcale nie wyglądają estetycznie.
Istotne są hashtagi, używając ich jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które nas nie obserwują. Służy do tego zakładka ,,eksploruj’’. W jednym instastories można umieścić nawet do 10 hashtagów, to robi wrażenie.
Naklejka ,,lokalizacja’’ pozwoli Ci pochwalić się twoim miejscem pobytu. Jesteś na wakacjach, a może po prostu znajomi zabrali Cię w ciekawe miejsce? Umieść to na stories i pokaż obserwującym co obecnie robisz.
Dziel się wspomnieniami
Wszyscy mamy ważne daty i wspomnienia do których chętnie wracamy, takie które powodują u nas uśmiech na twarzy, a może wręcz przeciwnie, sprawiają że chcemy wrócić właśnie do tamtych chwil. Nasze wspomnienia oraz zdjęcia pochodzące z tych okresów naszego życia są bardzo cenne, nie trzymajmy ich w ukryciu. Wspomnienia to świetny materiał na instastories, jeśli mamy konkretne wspomnienie to reszta jest już bardzo prosta. Dobieramy zdjęcia, zamieszczamy opis i wstawiamy na stories. Jeśli dzielisz wspomnienia ze znajomymi to nie zapomnij ich oznaczyć, na pewno wywoła to u nich pozytywną reakcję.
Naucz czegoś swoich obserwujących
Instagram stories nie powinno ograniczać się tylko do zdjęć i tego co zostało wypunktowane na naszej liście powyżej. Tutaj nie ma żadnych limitów, ogranicza nas tylko własna wyobraźnia i kreatywność.
Warto zatrzymać się przy publikacji treści, które niosą za sobą też pewnego rodzaju naukę. Możemy nagrać tak właściwie wszystko, zaczynając od naszych autorskich sposobów na korzystanie z różnych produktów i tak dalej. Prosty przykład, jeśli doskonale rysujesz to czemu z tego nie skorzystać? Pokaż swoim obserwującym kilka prostych technik, zademonstruj jak w kilku prostych krokach coś narysować i poprawić swoje umiejętności. Zacznij tym samym nową serię na swoim stories, wymyśl ciekawą nazwę i skup się na jej regularnej publikacji.
Pytania i odpowiedzi, czyli popularne Q&A (questions and answers)
Większość osób nie raz spotkała się z określeniem Q&A, internet jest pełen tego rodzaju treści. Coraz częściej szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, gdzie zrobimy to lepiej niż na instastories przedsiębiorstwa, które się zajmuje danym produktem? A być może twoi obserwujący mają do Ciebie wiele pytań, odnośnie wszelkich kwestii?
Instastories to świetne miejsce do tego, aby odpowiadać na tego rodzaju pytania. Można to robić na dwa sposoby, tekstowo lub w formie wideo. Zaangażuj obserwujących, niech na przykład zadawają pytania w komentarzu do jednego z twoich postów, abyś mógł na nie odpowiedzieć. Jeśli z czasem będą pojawiać się ciągle te same pytania to rozważ założenie osobnego miejsca, które będzie je gromadziło (tak zwany FAQ – ang. frequently asked questions – często zadawane pytania). Wtedy bez żadnych problemów możesz skierować tam osoby zainteresowane.
Organizuj konkursy
Okazuje się, że organizowanie konkursów w duży sposób angażuje i zwiększa liczbę obserwujących. Jak zorganizować przykładowy konkurs przy użyciu instastories? Na początku poproś obserwujących, żeby opublikować post o konkretnym wydźwięku, to ty decydujesz czego on ma dotyczyć.
Osoby biorące udział w konkursie powinny oznaczyć Cię w poście, a mogą robić to tylko obserwując Cię – świetny sposób na zwiększenie liczby obserwujących. Bądź na bieżąco z powiadomieniami, prowadź spis wszystkich osób które wzięły udział, aby ostatecznie wybrać zwycięzcę. Jeśli chodzi o nagrody, dobieraj je rozsądnie, pamiętając o własnych możliwościach.
Publikuj relacje zza kulis
Ten pomysł skierowany jest raczej w stronę przedsiębiorstw, które aktywnie chcą udzielać się na instastories. Relacje mogą być miejscem, w którym umieścisz sceny zza kulis twojej działalności. Zaintryguj swoich obserwujących, pokaż im jak pracujesz, jak wygląda twój dzień.
Nie koniecznie trzymaj się ,,oficjalnej strony’’, niech będzie to zabawne. W ten sposób pokażesz, że twoją firmę też tworzą ludzie, od których bije prawdziwe ciepło. Obserwujący na pewno to docenią, zwrócą uwagę na sposób prezentowanych treści i z większym prawdopodobieństwem skorzystają z twoich usług. W większości wolimy się przecież otaczać się pogodnymi ludźmi.
Udostępnianie postów w relacji
Ciekawą opcją jest udostępnianie w relacji postów z profili. W ten sposób możemy zwiększać zasięgi postów z tablicy i zdobywać jeszcze więcej polubień. Faktem jest to, że coraz mniej osób przegląda ,,aktualności’’, czyli docelowe miejsce, w którym pojawiają się posty i ogranicza się do przeglądania instastories. Aby udostępnić post ze swojego profilu należy:
- Wejść na swój profil.
- Kliknąć na interesujący nas post.
- Z opcji ,,polub’’, ,,skomentuj’’ i ,,wyślij’’ pod postem wybieramy tę ostatnią opcję.
- Wybieramy ,,dodaj post do swojej relacji’’.
- Pozostaje ewentualna edycja i umieszczenie w relacji.
Należy pamiętać o tym, że w przypadku udostępniania w relacji posta zawierającego więcej niż jedno zdjęcie wyświetli się to, które było widoczne podczas udostępniania.
Możliwość udostępniania odnosi się również do postów innych osób. Możemy w ten sposób umieścić zawartość profilu osoby obserwowanej w swojej relacji. Cały proces przebiega identycznie jak w przypadku zawartości z własnego profilu. Znajdujemy interesujący nas post i go udostępniamy. Taka forma wykorzystywania relacji na pewno pozwoli zwiększyć zasięg naszej działalności internetowej, należy też pamiętać, że inne osoby mogą udostępniać nasze posty, tym samym będziemy trafiać do kolejnych użytkowników i zyskamy nowych obserwujących.
Warto pamiętać również o możliwości zapisania każdej relacji w archiwum, aby potem stworzyć z nich ,,wyróżnione relacje’’, które nie znikną po 24 godzinach i będą dostępne na twoim profilu. Poniżej znajdziesz wideo, które dodatkowo zawiera kolejne 10 ,,trików’’, które mogą się przydać.
Live, relacja na żywo
Relacja na żywo to dobry sposób na urozmaicenie instastories. Nie istotne czy używasz Instagrama w celach komercyjnych czy osobistych, relacje na żywo są wyjątkową możliwością dotarcia do znajomych, bądź potencjalnych klientów. Live to nieodłączny element budowania relacji z odbiorcami i należy o tym pamiętać. Instagram traktuje rozpoczęte transmisje na żywo priorytetowo, co oznacza, że będą one zawsze na pierwszym miejscu w ,,kolejce’’ stories. Dodatkowo obserwujący otrzymają powiadomienie o rozpoczętej relacji na żywo. Szansa, że ktoś dołączy do transmisji jest zatem ogromna.
Podsumowanie
Rozpoczęcie transmisji na żywo nie jest skomplikowane, aby rozpocząć live’a należy wejść w ,,relacje’’ a następnie z dołu ekranu wybrać opcję ,,na żywo’’. Gdy już to zrobimy wciskamy przycisk do rozpoczęcia transmisji. W ten sam sposób kończymy transmisję.
Instastories to prawdziwa ozdoba naszych profili, o którą należy solidnie zadbać. W ten sposób jesteśmy w stanie budować prawdziwą relację z naszymi odbiorcami, angażować ich za pomocą wielu funkcji oraz docierać do osób zainteresowanych naszymi usługami. Każdemu może zabraknąć pomysłów i dalszych chęci do prowadzenia relacji, właśnie dla takich osób przydatny okaże się ten artykuł. Czas sięgnąć po nowe inspiracje i pomysły, oraz zastosować to na twoim profilu, obserwujący na pewno docenią twoje zaangażowanie!